Ook wanneer je een “fysiek” bedrijf hebt, is internet niet meer weg te denken! Met fysiek bedoel ik bedrijven die niet zijn opgebouwd op internet, maar in bijvoorbeeld een pand, waar direct bezoekers kunnen komen. En daarbij horen natuurlijk ook de persoonlijke, sociale contacten.

Omzet vergroten via internet

Steeds meer mensen maken gebruik van het internet. Dit zorgt ervoor dat als je niet wilt achterblijven, je ook via internet bereikbaar moet zijn, als je een fysiek bedrijf hebt. En dit geld voor alle soorten bedrijven! Zeker met de huidige economie moet je er alles aan doen om een goede omzet te draaien. Dit betekend dat je naar extra mogelijkheden moet zoeken, om meer kopers te vinden. Hiervoor is het internet de juiste oplossing.

Waarom is internet zo belangrijk?

Internet wordt op alle mogelijke manieren gebruikt. Zo gaan mensen vaak eerst op zoek naar waar ze het goedkoopste kunnen slagen, en gaan dan eventueel naar de betreffende aanbieder. Ook wanneer je onderweg bent, is het makkelijk om op internet bedrijven op te zoeken, waar je nog even naar toe wilt. Daarnaast is Nederland een van de landen, waar men het drukste is met werken, en andere dingen die volgens ons moeten gebeuren. Hierdoor is er niet altijd tijd om uitgebreid naar de winkels te gaan om te shoppen. Dit gebeurd dan even snel via het internet. Een groot deel van de aankopen gebeurd op dit moment dan ook via internet (denk maar aan de talloze webwinkels). En dit aantal zal blijven stijgen! Ook komen er steeds meer apparaten op de markt, waarmee je altijd en overal bereik hebt. Heeft iemand even pauze? Gelijk wordt de mobiel tevoorschijn gehaald om even op het internet te neuzen.

Wat zijn de mogelijkheden?

Eigenlijk, zijn de beschikbare mogelijkheden verschrikkelijk groot. En net als het internet en zijn gebruikers, blijven ook deze mogelijkheden groeien. Er verschijnen steeds meer nieuwe programma’s en methodes waar je volop gebruik van kunt maken. Een aantal ideeën kan ik wel opnoemen;
Internet

–          Heb je een fysieke winkel? Breid deze uit met een webwinkel

–          Beheer je een stichting of bijvoorbeeld een evenementenbureau? Breid dan uit via de sociale media

–          Heb je een fysiek bedrijf dat diensten aanbied? Zorg voor een website of bijvoorbeeld een blog.

Een blog is overigens ook heel geschikt als je je bezig houdt met specifieke interesses of hobby’s!

Kortom, bekijk zelf, of vraag advies aan een deskundige, waar je jouw bedrijf mee verder kunt laten groeien. En nog het beste is om gebruik te maken van een combinatie van de mogelijkheden. Hoe meer uitbreiding, des te groter het bereik en kans op meer bezoekers.

Willem